måndag 29 november 2010

Skönt i grönt

Något som däremot inte är lika skönt är färgredigering.. Min kamera lyckades få dessa till strumpbyxor till att vara turkosa/tealgröna, vilket inte alls är fallet. De är i själva verket i en nyans som är en mix av skogsgrönt och smaragdgrönt. Nu har jag pillat med att försöka få till rätt nyans halva kvällen och känner mig nästan alldeles för matt för att orka skriva något vettigt.
Men strumpbyxorna kommer från H&M, är ca 50 denier och som många andra strumpor från nämnda kedja behagliga att bära.

Utomhus är det snöslaskigt och det är väl inte precis ultimat nylonsäsong, om vi säger som så. Men jag kämpar vidare när tillfälle ges!
Ta hand om er på vägarna så länge, kära läsare!



In english: Tights from H&M in a mix of emerald green and forest green. Outside it's snowy and not the best season for nylons, but I keep on struggle..

2 kommentarer:

  1. Väldigt fina strumpbyxor! Grönt är en underskattad strumpbyxfärg och borde användas mycket mer tycker jag. Lite mörkare kan bli snyggt nu till jultider.
    Vore intressant att se en bild på nylonet/masktätheten på dom där.

    SvaraRadera
  2. Strumpbyxverkstan: Då har jag ett par andra mörkare gröna strumpbyxor som borde falla dig i smaken. Jag hoppas att jag får ett bra tillfälle att bära dem snart.
    Ska se om jag kan lyckas få till en närbild på nylonet på dessa! Helst då utan att färgen blir helt galen. Jag slipper gärna färgredigera på ett tag nu.. ;)

    SvaraRadera