tisdag 16 november 2010

Värmande bomull

Idag blir det inga traditionella nylonstrumpor här på bloggen, utan ett par bomullsbaserade strumpbyxor. Jag föredrar klassiska nylonstrumpor alla gånger, men ibland kan det faktiskt vara skönt att värma sig lite extra med ett par i bomull. Nackdelen är att stretchigheten i sådana inte är något att hurra över. De kasar lätt ned och man får knäveck. Men vill man bara kura ihop sig hemma spelar sådant inte så stor roll för mig. Då kan strumpbyxor som dessa vara ett bra alternativ till den inte alltid så estetiska mysbyxan. ;)
Dagens randigt vinröda kommer från H&M.



In english: Wine red cotton tights from H&M. Not so good elasticity but good for warming up!

2 kommentarer:

  1. Mysigt värre, prova Vogue bomull också.

    SvaraRadera
  2. Strumpbyxverkstan: Som av en händelse såg jag att Åhléns har extrapris på Vogues bomullsstrumpbyxor (de hette 3D tror jag, bomull på utsidan och nylon på insidan) just nu. Omkring 120 kr istället för 160. Tyvärr kunde jag inte riktigt motivera något inköp nu, men om extrapriset är kvar när det är löning så kanske det blir annat ljud i skällan. De kändes mycket trevliga iaf!

    SvaraRadera