söndag 7 november 2010

Wolford Opaque vs kort kjol

Ibland upptäcker man till sin fasa att den för kvällen valda kjolen är lite väl kort. Gårkvällens kjol tog för mig begreppet "kort kjol" till en extrem nivå. Vad gör man då, om man nu inte vill byta kjol? Svaret är att leta upp ett par riktigt tjocka strumpbyxor! Jag har förvisso ett par som är i 100 denier, men mitt oöppnade paket med Wolfords Opaque 70-strumpbyxor låg betydligt närmare till hands.



Jag har nästan uteslutande positiva saker att säga om dessa! De var väldigt behagliga att bära, mjuka och fina. Dessutom känner man att det är bra kvalitet. Storleken stämde väl överens, dock hade jag önskat att midjeresåren var något vidare.



Bildbevis på hur hiskeligt kort kjolen var baktill! Det fick allt bli ett par hotpants ovanpå strumpbyxorna för att undvika överraskningar.




Det här är mitt första par strumpor från märket Wolford. Vanligen köper jag mina vanliga svarta basstrumpbyxor från H&M, vilka har bra kvalitet i förhållande till priset. Dessa från Wolford kostar ca 225 kr i vanliga fall, jag hade tur och fick dem för 180 kr.
Strumpbyxan har en matt finish men den var mindre matt i verkligheten än vad jag upplevde på provstrumpan i butiken. Dock så vet jag inte om namnet opaque (ogenomskinlig) är riktigt korrekt. Inte för att strumpbyxan skulle vara genomskinlig, det är den inte, men trots sina 70 denier så ser det ändå inte så tjockt ut.



Jag avslutar med en liten bild på mitt halsband från igår! Vad kan passa bättre till en strumpbloggerska än ett ben-halsband? :D
Förvisso utan synliga nylonstrumpor på..



In english: I discovered that my skirt was a bit too short yesterday. So I chose Wolford Opaque 70 tights with the skirt lenght in mind. I really like these tights. They have good quality and I felt comfortable wearing them.


5 kommentarer:

  1. Jättefina strumpbyxor. Wolford är en klass för sig. Gillar speciellt bilden när du lägger ena benet över det andra, där ser man hur otroligt jämn och slät strumpbyxan är.

    SvaraRadera
  2. Strumpbyxverkstan: Japp, det var en positiv första upplevelse med Wolford måste jag säga! Synd bara att de är så mycket dyrare än andra märken. Att strumpbyxan kostat en slant gör mig lite nervös över att det ska gå en maska på den. Å andra sidan så borde väl pris och kvalitet ge en hint om att det inte ska gå maskor så lätt på dessa. Vi får väl se!

    SvaraRadera
  3. Att prova ett par Wolford någon gång i livet är att bli upplyst, sedan kan vissa raljera över priserna och döma ut dem utan att veta vad de missat. Jag gillar att se två här som vågat prova. Ingen kan väl förneka de höga priserna, men i andra sammanhang skulle 250 kronor inte väcka samma uppståndelse.
    Vissa kanske till och med är rädda att bli förtjusta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det helt beror på vilka av de höga priserna man avser. 250 kr för lite tjockare strumpor, säg 50 denier, kör i vind! Men att betala 150 - 200 kr eller kanske mer för sommartunna strumpor i 10 - 20 denier, det vågar jag inte göra faktiskt. Då jag redan har några tunna favoriter som kostar under 100 kr så håller jag mig där.. ;)
      Sedan tycks vissa av deras plagg ha rena fantasisummor. Hittade en strumpbyxa med spetsmönster, om den ingick i höstkollektionen kanske, som jag gillade. Priset låg dock på en tusenlapp. Det - det var bara bizarrt!

      Radera
    2. Oh nä, det var ännu värre än en tusenlapp! 1300 kr!! Kvack!
      Extra tråkigt när det faktiskt är något jag skulle vilja ha.
      http://www.wolfordshop.se/produkt/boutique/brilliant-tights/18879
      Undrar bara vilken spetsstrumpan var som jag först tänkte på..

      Radera