lördag 6 november 2010

Oldies

Här är ett par strumpbyxor som har hängt med länge. Faktiskt så finns jag på bild bärandes dem 1999 (eller däromkring). Men nu börjar åldern ta ut sin rätt med lite maskor och hål som synes. Dock så har de varit trevliga. En vinröd bas med lite "maskiga" trådar i. Enligt en kollega ska det finns några liknande strumpbyxor på KappAhl, men jag har inte själv tittat efter.
Men de är bevisligen ett par riktiga trotjänare i strumplådan, så jag blir allt lite nostalgisk av att se och bära dem.. ;)



In english: These pair of tights are my faithful old servants.

2 kommentarer:

  1. Det brukar vara resåren som ger upp, och nylonet tappar elasticiteten. Men man ger inte gärna upp ett par gamla trotjänre.

    SvaraRadera
  2. Strumpbyxverkstan: Lustig nog har varken resåren eller elasticiteten gett upp i dessa. För mig är det oftast revor som gör att jag får kasta ett par. Dessa tog det dock ett decennium innan de fick revor. Lustigt!

    SvaraRadera