söndag 21 november 2010

Paisley

Förra vintern köpte jag ett par paisleymönstrade strumpbyxor som gjorde mig väldigt besviken. Tur då att jag hade ett annat par i strumpsamlingen sedan innan som man kan lita på! Här håller mönstret när strumpan är både på och av kroppen.
Jag brukar oftast använda dessa när jag vill piffa till en vanlig vardagslook. Det var ett par år sedan som jag köpte de här strumpbyxorna, men liknande kommer i handeln då och då. Men ett hett tips är att du drar ut strumpan och kollar så att mönstret följer med - det tipset borde ju gälla alla mönstrade strumpor för övrigt - så att det inte slutar i total besvikelse som med det paret som jag slängde.
Passforms- och kvalitetsmässigt så är det 40 denier, normal passform och normal kvalitet för strumpbyxor från kedjorna. Inga konstigheter alltså!



In english: Paisley patterned tights from one of our swedish clothing chains. Normal fit and normal quality for this kind of cheaper hosiery.

2 kommentarer:

  1. vart köpte du dom? =)

    SvaraRadera
  2. Tror att det kan ha varit Lindex. Men de är några år gamla, så just de här lär inte finnas kvar i butikerna.

    SvaraRadera