måndag 1 november 2010

Pumpafärgade ben

Orange kan vara en knepig färg, men häromdagen vaknade jag upp och var vansinnigt sugen på att bära just orange på benen. Jag kanske var inspirerad av höstlöv? Hur som helst så passade de extra bra såhär i Halloween-tider.



Detta är ett par strumpbyxor som jag köpte på H&M förrförra hösten. Otroligt mjuka och sköna. Färgen är som synes en något mörkare orange, i ton med pumpor, och inte jätteskrikig.Skulle gissa att de har likadana i sortimentet även denna höst.



In english: Pumpkin coloured tights from H&M. They're extremely soft and cosy!

4 kommentarer:

  1. Mycket vackert! Snyggt med varma rödtonade färger på strumpbyxor. Passar bra till svart också.
    Ser ut som 40-60den, kan det vara så?
    Hur är designen i byxdelen?
    Är det flat söm eller vanliga?

    SvaraRadera
  2. Strumpbyxverkstan: Tack, tack! Jag tror att de är 50 denier, så du är inte ute och cyklar!
    Det är nog däremot jag, för jag har ingen aning om skillnaden mellan flat söm och vanlig.. Är det så stor skillnad på sömmar där? Nu måste jag ju börja titta efter. Har aldrig tänkt på det innan faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vissa strumpbyxor har bred och flat söm. Enl tillverkare är det för att inte sömmen skall synas genom utanpåliggade plagg. En vanlig rund söm kan ge markeringar genom plaggen.
    Men vi strumpbyxälskare, ser ju gärna sömmar som något naturligt eller hur ;)

    SvaraRadera
  4. Happ, där ser man! Jag har nog aldrig upplevt ett problem att just sömmarna skulle synas genom plaggen. Så tighta plagg har jag nog inte. :P Då är det desto jobbigare med stay ups-kanter eller en för tight midja som skär in och syns.

    SvaraRadera