tisdag 25 oktober 2011

Vinrutor

Här är det rutigt på alla håll och kanter! Det här är en strumpbyxa i 50 denier från Twilfit. Färgen heter Wine och det är påpassligt nog en vinröd nyans. Förutom vinrött får vi även njuta av lite guldfärg, som bryter av rutmönstret med.. - ta-da! - rutmönster. Trots allt mönster så finner jag strumpbyxan som rätt diskret och nedtonad, och gör nog sig bäst som en snygg vardagsstrumpa. Sen kan den säkert fungera till fest också, varför inte matcha med mer guld?



Kvalitetmässigt så verkar den helt okej. Passformen är likaså okej. Dock upplever jag den som tunnare än 50 denier, vilket går ut över mönstret. Visst, det framträder fint på benen ändå, men tittar man på strumpbyxan när den är hopvikt så kan man bli lurad - se bilden nedan.
Jag tror att den här kan ha tillhört förra vinterns kollektion, då jag hittade den på rea i somras. Då till en prislapp på 70 kr, vilket är halva priset av 140 kr. Reapriset känns väl rimligt, men fullpris? Är inte det lite väl saftigt för en no-brand-strumpbyxa?



In english: Wine red and gold squares on a 50 denier pantyhose from Twilfit.

7 kommentarer:

  1. Snygga. För snygga för vardags strumpa för mig i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Spexigt mönster! :D

    SvaraRadera
  3. hakan: :D

    LM: Den är mångsidig, tycker jag. :)

    HelloP: Ja, här tog de i med rutorna!

    Jocke: Haha, jasså? Är det färgen, mönstret eller båda som gör det?

    SvaraRadera
  4. Det är nog kombon av färg mönster, och att jag såg en av kontors "kvinnorna" ha nått liknande.. Man blir paff när dom inte har svarta, ja du vet...

    SvaraRadera
  5. Jocke: "Kvinnor"? Har du ickemänskliga kollegor eller?

    SvaraRadera