söndag 13 februari 2011

Winter's Bone

Jag stjäl titeln från filmen jag såg tidigare i veckan. Rå, karg och sevärd. Vad har eventuella bones att göra med dagens strumpbyxa då? Jo, mönstret står fritt för fantasins tolkningar. Vid första titt vill jag kategorisera den som blommönstrad, men vid en närmare titt så ser det inte alls ut som blommor. Jag tycker att det liknar något slags bär - hallon, björnbär - som ramas in av ben. Skelettben. Eller är det kanske blocknycklar?



Oavsett vad det faktiskt föreställer så tycker jag att det är snyggt! För mig är det här en feststrumpbyxa med alla sköna detaljer. Den har fått hänga med vid ett antal tillfällen och ännu syns ingen påverkan på den. Bra hållbarhet alltså. Tror att jag fann den på Lindex från början. Synd att inköpet var för längesedan, annars hade jag uppmuntrat er att ge er ut i butikerna!



In english: First, I thought of this pantyhose as a flowered one, but then I took a closer look. And saw.. berries? With skeleton bones around? Or is it spanners? Anyhow, I love to wear this one at parties. It comes from one of our cheaper swedish apparel chains.

6 kommentarer:

  1. Jag hade gärna gjort en närstudie på dessa strumpor för att utröna vilket mönster. Vad har du för skor till detta då?

    SvaraRadera
  2. Wolfordman: Det blev enkla ballerinor till och från hemmafesten!

    SvaraRadera
  3. Snygga strumpor som vanligt.

    SvaraRadera
  4. LM: Det är alltid kul att komma in här och läsa dina uppmuntrande kommentarer! :)

    SvaraRadera
  5. Hej Lillstrumpa! Du har en så fin blogg och skriver så bra.
    Jag älskar dessa lila strumpbyxor och har själv två par, och kan bekräfta att de kommer från Lindex. Visst är det benknotor i mönstret. =)

    SvaraRadera
  6. HP: Tack så mycket för berömmet! Det värmer en nylonälskares hjärta. :)
    Ja, strumpbyxan är verkligen unik och fin.

    SvaraRadera