tisdag 8 februari 2011

Micro Cotton 3D

Idag har det varit härligt solsken ute, och trots att det blåser lite grann så har det gett mig härliga föraningar om våren. Kanske dags att passa på att berätta om vinterstrumpor när kylan fortfarande är kvar?
Ett par strumpbyxor som jag varit nyfiken på ända sen jag såg dem i butik är Micro Cotton 3D från Vogue. "Cotton inside & micro polyamide outside" lovar förpackningen, och det låter som den bästa av två världar när det blåser hårt!
Jag är mestadels positiv efter att ha burit dem ett par gånger också.



De är mjuka, härliga och håller värmen bra. Passformen är som på alla andra Vogue-strumpor jag har provat - inget att klaga på.
Tyvärr kommer det noppor lite väl fort på dem, nere vid fötterna, efter nötande mot skor. Det verkar nästan vara oundvikligt när det är bomull i blandningen på en strumpbyxa, men det är ändå tråkigt. Sen vill jag påstå att bomullen inte bara gömmer sig på insidan utan även utåt. Om ni har pälsdjur, precis som jag, så fastnar hår väldigt bra på strumpan. Så se till att ha köpt en ny klädroller innan!
Strumpbyxan kostar ca 160 kr.



In english: Micro Cotton 3D tights from Vogue. A mix between cotton and polyamid. Very soft against your skin and suitable for windy days. Though, they easy gets a bit shaggy and if you have pets with fur, make sure you have a garment roller ready at home!

2 kommentarer:

  1. Har precis kommit hem från Norra Spanien. Oj vad de använder strumpor på detta ställe. Verkar som om alla använder och finns i alla möjliga färger och mönster.

    SvaraRadera
  2. Wolfordman: Nu blev jag sugen på en liten semester i Spanien. Illa för mig!
    Ja, det kanske är som så att kvinnor i andra länder är mer pigga på strumpor. Här tycker jag mest att jag ser jeans och åter jeans. Visst, om nu folk trivs i jeans så ska jag väl inte försöka klandra dem.. men jag tycker själv inte att det är ett speciellt roligt plagg.

    SvaraRadera