måndag 14 februari 2011

Cypress

Här kommer ännu en strumpbyxa ur Vogues Colore-serie, i färgen Cypress. Kvalitetsmässigt så känns den som de andra jag burit ur serien; bra passform och god hållbarhet till ett överkomligt pris.



Det enda tråkiga är att tallbarrsnyansen blir urlakad när man tar på sig strumpbyxan. Jag hade hoppats på en mer täckande färg, likt den som syns nedan (taget med blixt). Men för dig som är sugen på att bära grönt på benen men inte vill ha en uppseendeväckande strumpa är den här ett bra alternativ. Beroende på ljus så kan man ta den för en svart strumpa. Kanske ett bra val för dig som har en något striktare klädpolicy på arbetet, men ändå vill smyga in lite färg?



In english: Pantyhose from Vogue Colore series in Cypress. Could be a good choice for work with it's discrete colour that in some lights almost tends to be black.

2 kommentarer:

  1. Härlig färg. Grön är min favorit färg, men ganska svår att hitta på strumpbyxor.

    SvaraRadera
  2. LM: Det kanske kan stämma. Vinrött, lila och även blått och rött är nog vanligare. Men jag upplever att man brukar kunna hitta åtminstone någon grön nyans, ofta då en mörkare likt denna, hos kedjorna. Kanske oftare på Lindex och Åhléns än hos H&M, men även där har jag hittat några. :)

    SvaraRadera