fredag 28 januari 2011

Klarblå

Dagens inlägg bjuder på en horribelt dålig och brusig bild, men jag fick passa på när det fortfarande var kvällssol och alltså gick att fotografera utan blixt och få fram den sanna färgen. Kvällssol ja.. underbart och smått otroligt.
Strumpbyxorna här är i alla fall ett blått syskon till en annan gammal strumpbyxa. Jag vill bestämt minnas att de köptes i samma affär (Lindex?) vid samma tidpunkt (2004?) och de har samma passform (saknar grenkil och lite dålig töjning vid ljumskarna) och materialkänsla (lite mer bomullskänsla än vad jag föredrar). Även dessa har börjat noppa på sina ställen, men inte fullt så mycket att jag är beredd att kasta dem i sophinken.

Färgen är nämligen riktigt härlig. När strumpbyxan ligger i strumplådan ser det ut som en ordinär kornblå kulör, men väl framme i dagsljus förvandlas den till en nästan självlysande blå. Det är dock ingen neonfärg för det. Blått ska ju vara en avslappnande färg, men för mig är den här nyansen uppiggande. Jag hoppas att bilden kan förmedla den känslan även till er.



In english: Sorry for the lousy picture, but I wanted to take it without camera flash to show these tights right colour. It's an almost luminous blue. Blue is a calming colour, but for me this blue gives me energy.

4 kommentarer:

  1. wow... Du skulle bli en testpilot bland strumpor. Kul att du gör den blogg om sånt. Gillar själv nylon men inte att ha på mig eller så men snyggt att titta på.

    SvaraRadera
  2. Wow, jag är imponerad. Strumpor från 2004. Hur gör man? Mina strumpbyxor går sönder superfort, oavsett kvalitet.
    I Fredags när jag åkte hem från Hong Kong hade jag ett par nya 40 den svarta strumpbyxor från Lindex på mig. När jag tog av mig skorna hittade mina fötter några vassa kanter under sätet framför mig. Följden blev några små hål vid tårna på högerfot.

    SvaraRadera
  3. Robban: Jag är nog redan lite av en testpilot. ;) Jag gillar också saker som jag inte själv bär. Vissa saker passar bättre på andra!

    LM: Haha, här kanske det handlar om att en stor samling ger stor variation och därmed inte lika stort slitage. I kombination med en riktig seg strumpa.
    Men jag tycker att jag har blivit bättre åren på att undvika maskor. Förr gick mina strumpbyxor ideligen sönder, så jag vet inte om jag blivit mer försiktig eller om jag köper bättre strumpor.. Fast jag köpte samma budgetmärken förr också, så om det då är att tillverkarna blivit bättre?
    Hong Kong låter spännande! Arbete eller semester?

    SvaraRadera
  4. Semester, fast dock inte i Hong Kong. Vi bytte bara plan där på vägen hem från Filippinerna.

    SvaraRadera