måndag 3 januari 2011

Strass

Då var det ett nytt år då. Hoppas att detta år blir gladare, friskare & bättre för er alla!
Strumpbyxorna jag bar på nyår var faktiskt samma som jag bar förra nyåret. De är inte jätteavancerade, men naturligtvis finns det en liten detalj som utmärker dem.
Såhär ser de ut framifrån:



Ett par svarta strumpor i ca 20 denier från Lindex. Halvglansig finish och med en liten tåförstärkning.
Tittar vi baktill så finns där en linje av strass på vaderna, som imiterar den klassiska sömmen.



Strassen är både ett yay!- och nej!-moment på den här strumpbyxan. Samtidigt som det är fint och är detaljen som gör själva strumpan så blir jag lite nervös för att strassen ska haka fast i nylonet om de kommer i kontakt med varandra. Strasspartiklarna är nämligen inte helt jämna i strukturen. Men märkligt nog har strumpbyxan överlevt två nyårsaftnar nu utan att någon olycka har skett, och det är faktiskt mer än vad jag har förväntat mig.

In english: Happy New Year! Did you have the same procedure as last year? I had, in hosiery. Here are a pair of thin tights from Lindex, with rhinestones on the calves. They've survived two New Year's eve now, which is more than I'd expected.

4 kommentarer:

  1. Hej Lillstrumpa,
    Strumpbyxan Du hade på nyår är jättesnygg och grattis....att den har hållit så länge. Jo, jag har rest en hel del i jobbet och sticker i väg 2v snart, men då på semester. Själv hade jag svarta stay ups på nyår, (till en röd klänning med liten slits som jag fick i julklapp). Kanske lite vågat då spetskanten skymtade fram just i slitsen, men so what, snyggt tyckte jag. Hoppas Du får ett jättebra nytt år och fortsätter skriva.
    Jättemånga kramar
    /Janeric

    SvaraRadera
  2. Janeric: Det låter trevligt med både semester och nyårskläderna. Rött och svart råkar vara mina favoritfärger. Hoppas du får njuta av ledigheten!

    SvaraRadera
  3. Snygga strumpbyxor. Jag gillar Lindex strumpor. Bra kvalitet till överkomligt pris.

    SvaraRadera
  4. LM: Kul att se dig igen! Jo, de flesta strumpor jag har köpt på Lindex har varit helt okej!

    SvaraRadera