tisdag 4 januari 2011

Spindelnät

Häromdagen så grävde jag fram ett par strumpbyxor som är så gamla att de skulle kunna täckas av den riktiga varianten av själva motivet. Det blev en liten walk down the memory lane. Köpte dessa strumpbyxor på Shock när jag var tonåring och ville vara lite vild och "alternativ", som vi kallade oss på den tiden.. Nu är jag kanske inte speciellt Svensson idag heller, men vissa saker tonas ned med åldern och vuxenlivet. Oavsett vad, så tycker jag faktiskt att strumpbyxorna är rätt fräcka även idag!



Blå spindelnät på en rosalysande botten. Det här är en strumpa som inte passar i alla sammanhang, men de kändes naturliga nog för en avslappnad dag med tv-spel, film och middag.
Här nedan är en bild tagen utan blixt. De ser rätt självlysande ut även utan blixt.




Jag blir glad av att titta på dem och hoppas att även andra blir muntra av färgklicken!


In english: Tights I once bought in an alternative shop as a teenager. They still makes me happy and I hope that other people get a kick of the colours!

4 kommentarer:

  1. Det var faktiskt en riktigt snygg variant av den ofta rätt uttjatade spindelnätsstrumpan! Fint med blått, rosa och lite ljusa detaljer istället för det vanliga svarta.

    SvaraRadera
  2. Sv: Tack för kommentaren på min blogg! Vilken otroligt annorlunda blogg:) Måste kika in här fler gånger:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det var läckra strumpbyxor, men en aning för vågade för att jag skulle använda dem. Färgen kan säkert göra att dem inte passar till alla kläder. Helt klart en ungdomlig strumpa.

    SvaraRadera
  4. Josefin: Jo, den svarta varianten är lite väl vanlig. Sen är ju färg alltid kul! :D

    Bella: Kul att kunna sprida lite glädje tillbaka! Det samma!

    LM: Jo, ungdomlig får den nog allt räknas som. ;)

    SvaraRadera