söndag 3 oktober 2010

Blålila

Jag har läst att många kameror "äter" lila färg och förvandlar det till blått. Det problemet har jag inte upplevt själv förrän jag skulle fotografera dessa strumpbyxor. Totalt omöjligt! Eftersom jag inte kan någonting om att redigera färger i fotoprogram så återstod det att fippla med olika inställningar i min inte alltför avancerade kamera. Dessa brusiga bilder blev så nära sanningen jag kunde komma.



Lite om information om själva strumpbyxorna kanske? Dessa har hängt med i strumplådan ett bra tag, vilket märktes. De var noppiga här och där, och stretchigheten hade sett sina bästa dagar också. Därför fick dessa vandra vidare till soppåsen efter denna dags användning. Jag försöker vara osentimental: chansen att jag kommer hitta strumpor i denna färg igen är ju trots allt stor! :)

2 kommentarer:

  1. Blått är en svår färg, om du har tex photoshop, kan du prova att minska blåton och öka kontrast för att få bättre återgivning.
    Fin strumpbyxa i alla fall. Hur blev denna strumpbyxas sista dag? Lugn eller aktiv?

    SvaraRadera
  2. Strumpbyxverkstan: Jag har inte Photoshop, utan ett annat program. Får väl kika runt bland finesserna där och se om jag blir klokare.
    Sista dagen var nog semiaktiv, kan vi säga. :)

    SvaraRadera