söndag 15 augusti 2010

Skinande ben till salsatoner

Oj vad ett riktigt ruskväder kan göra för strumpbärande! Men monsunregnet kom ju faktiskt först igår lördag, så jag börjar med att redovisa fredagskvällens strumpor. Till salsamusik och goda drinkar gjorde dessa stay ups från Lindex mig sällskap. Efter att ha kikat på deras hemsida så har jag förstått att de heter Shine Stay up, kort och gott. De är i 20 denier och färgen måste vara Camel, den ljusare nyansen av de två hudfärgade som finns på just dessa strumpor.



Här ovan syns lite av den breda spetskanten. Dessa stay ups går för övrigt så högt upp som jag föredrar! Hurra för det!



Såhär mycket glänser det om man använder kamerablixten! Vill man ha ett par skinande stay ups för en ganska billig penning så tycker jag absolut att man kan välja Lindex Shine stay ups.

Och om någon blir lika förtjust i mattan som jag är så kan jag tipsa om att den är från Brita Sweden.

5 kommentarer:

  1. Otroligt snygga!
    Hoppas på fortsättning. Du får gärna publicera fler bilder.

    SvaraRadera
  2. Snyggt och klassisk vacker nyans.
    (utan blixt är bättre)

    SvaraRadera
  3. Moppen: Tack! Tror inte att det kommer bli någon större bildbrist, jag har ju en del strumpor att välja mellan. ;)

    Strumpbyxverkstan: Ibland är det enkla det finaste! Och jo, med blixt blir benen nästan lite övernaturliga.

    SvaraRadera
  4. Snygga stay ups. Har haft lite svårt för stay ups, då jag råkat på såna med kort kant som gärna rullar sig. Dessa verkar sitta bra då de har en bred kant. Ska köpa ett par nästa gång jag besöker Lindex.
    Kram
    /Janeric

    SvaraRadera
  5. Janeric: Korta kanter på stay ups är ett otyg! Dubbla silikonkanter är ett måste för mig, annars hasar det bara ned. Om man sedan använder body lotion ska man ju vara försiktig med att ha det där man tänkte placera silikonkanten, för då kasar det också.. ;)

    SvaraRadera