måndag 16 augusti 2010

Monsun-strumpbyxor

Då kör vi vidare med helgens strumpor! På lördagen var jag ute och tittade på fälttävlan. Bara aktiviteten i sig gjorde att jag inte var så intresserad av att ta på mig några "finstrumpor". Sen gjorde ju vädret sitt till också, även om det mest bara duggade och var grått när jag var ute. Skyfallet kom på hemvägen istället.

Valet föll på ett par strumpbyxor från H&M. Skulle tippa på att de är 50 denier eller något liknande, lite kraftigare alltså. Färgen är däremot mer svårbestämbar. Jag har i min enfald innan trott att de är i någon slags brun nyans, men nu tycker jag att de snarare är mycket mörkt vinröda.



Mycket brusiga bilder här, men jag ville inte förvanska färgen genom att använda blixt. Och vädret var ju inte det bästa när jag tog bilderna heller, hehe! Här har jag faktiskt två mindre sjöar i mina skor. Mysigt värre.



Jag lyckades visst matcha strumpbyxorna med tröjan!

3 kommentarer:

  1. 50 denier är snyggt, ser klart "vinrött" ut.

    SvaraRadera
  2. Håller med om vinrött såhär på bilden.
    Posta fler bilder varje gång då.... ;-)

    SvaraRadera
  3. Strumpbyxverkstan: Det är lustigt hur olika man kan uppfatta en färg beroende på ljus! Plockar jag fram den här i vinter kanske jag tror att den är brun igen. ;)

    Moppen: Aha, du menade så. Vill du ha bilder ur olika vinklar eller på olika detaljer? Eller bara ett vanligt hederligt bildspam? :)

    SvaraRadera