tisdag 1 januari 2013

Jul-leopard

På självaste julafton så återanvände jag ett par strumpbyxor som jag visat upp här tidigare, men på juldagen körde jag desto juligare färger. Hittade nämligen ett par stay ups från Jonathan Aston i gömmorna, vilka är röda (en nyans något mörkare än tomterött) och strumpkanten har leopardmönster i guld. Meow!


De är härligt tjocka för att hålla värmen under vinterfestligheter (de bör åtminstone röra sig om 60 denier) och utan krusiduller. Visst, röda ben kanske inte är så värst diskreta, men att de är enfärgade gör det ändå vilsamt för ögat. Mönstret på strumpkanten får vara min egen hemlighet. ;)
Men jag måste verkligen komma ihåg att köpa den mindre storleken av de två som märket erbjuder nästa gång, benlängden är närapå alldeles för lång här! Uppenbarligen ligger jag på gränsen i deras vikt/längd-tabell, men ni vet nog alla vid det här laget hur nojig jag är över att strumpkanterna ska vara för smala för mina lår om jag väljer den mindre storleken.

Här kan ni njuta av guldet med kamerablixt-sken:


God fortsättning på er in i detta nya år!


In English: Santa red hold ups with golden leopard print for Christmas! From Jonathan Aston. Nice and simple!

4 kommentarer:

  1. Hei og Godt Nyttår:)
    Noe mer jul over strømper, kan det vel neppe bli enn disse;)
    Og strømpekanten kan ikke passe bedre heller. Men, er den i gull eller sølvfarge? Ser det er forskjell med og uten blitz:)

    SvaraRadera
  2. Det samma!
    Det är i guld. Är dåligt dagsljus på den översta bilden, så det gör nog sitt till. Vad blev det för julstrumpor för din del?

    SvaraRadera
  3. Det ble ingen i juledagene, ikke før lengre ut i mellomjula, da ble det Cubus sin med controltop og Wolford Satin touch med controltop. Får ikke lagt til lenke til dem her, men du kan lese om de bloggen min;)
    Har hardtestet Wolford sin nå, den holder bra selv med en stripe bak på ene benet som ikke har blitt noe større enda:)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker faktiskt det är fint när dom går så långt upp, helst ända längst upp. =)

    SvaraRadera