onsdag 29 december 2010

Röda hund

Hoppas ni har en god fortsättning på julen!
Synonymt med julen är färgen röd och här bär jag ett par rödprickiga strumpbyxor av okänt märke. Förmodligen har jag köpt dem i någon "alternativ"-affär vid tillfälle. Jag tycker att de är värda ett medelbetyg.



Tyget verkar vara av en helt okej kvalitet för att vara en billig strumpbyxa, men det stör mig att prickarna är av ditsatt plastmaterial. Det kanske inte syns på långt håll, men väl på nära. Dels så har prickarna en tendens att spricka i ytan när man drar ut strumpan och dels så hänger själva nylonet inte med tack vare att det är fastlimmat i prickarna, varpå ett sicksackmönster bildas som synes nedan. Här hade ett broderat prickmönster varit att föredra. Rent estetiskt hade jag också föredragit mindre och tätare prickar.



In english: Red dotted tights. Unfortunately the dots are made of some plastic material, which doesn't stretch out very well. I would've prefered embroidered dots.

2 kommentarer:

  1. Hej Lillstrumpis.
    Benvärmarna du hade på förra inlägget ser ju jättesköna ut. Har själv varit ute och rest i jobbet i 7 veckor och därför min frånvaro. Har knappt använt strumpbyxor, utan bara byxor!! Och jag som hatar gå ibyxor! Nu, sen dan före julafton blir det bara kjol o klänning, med härliga strumpbyxor till. På julafton blev det svarta prickiga Oroblu, till en svart klänning.
    Vad blir det för Dig på nyår?
    Ha ett riktigt gott slut, och hoppas tomten hade många fina strumpisar åt dig i säcken.
    Vi hörs och kram på Dig
    /Janeric

    SvaraRadera
  2. Janeric: Hej & kul att se dig igen! Det låter som att du är ute och far ännu mer i arbetet än jag när du är borta flera veckor i stöten. Det har bara blivit byxor på jobbet för mig också på sistone, inte p g a tvång då men p g a väderleken. Inte kul oavsett.
    Men jag kan tänka mig att jul & nyår blev avslappnande i dubbel bemärkelse för dig, dels att få komma hem och ta det lugnt, och dels att få ha på dig det du själv trivs bäst i. :)
    God fortsättning!

    SvaraRadera