fredag 22 oktober 2010

Slashed

Här är ett par andra strumpbyxor som har fått se dagens ljus på sistone. Eller nåja, de fick se kvällsljus och vara med om en sanslöst god middag med avslutande goda drinkar. På en ovanlig vardag. Jag var alltså ute efter ett par lite festligare strumpor, utan att jag för den skull skulle bli uppklädd till tänderna.
Låt mig presentera:



Jag hade på mig Slashed Detail Tights från ASOS. Med tanke på namnet ska man alltså "tro" att strumpbyxorna är uppskurna, själv associerar jag mest till tigrar av någon underlig anledning.



Finishen på strumpbyxorna är matt och det är en one size. På mig satt de bra, möjligen att midjan var lite snålt tilltagen.
Som ni ser så sitter mönstret på de yttre halvorna av benen och är symmetriskt.
Strumpbyxorna kostar under 100 SEK i webshopen.




In english: Until yesterday I had no idea that this blog have some international readers. Actually I had no idea at all about the blog's statistics.
But hello and welcome! From now on I will try to write something in english about my shown hosiery in every blog post. So please be kind and excuse my crappy grammar. :D

Here I'm wearing ASOS Slashed Detail Tights. I found them suitable for a festive Monday on a dinner out with delicious food and drinks.

3 kommentarer:

  1. Jag blir ständigt förvånad över ditt val av strumpbyxor, både snygga och s..tfräcka.
    Handlar du dina strumpbyxor i "stora" staden?

    SvaraRadera
  2. Mycket fina strumpbyxor. Jag önskar att de fanns i stora storlekar. Oftast innebär one size för litet för mig som behöver storlek 44 eller 46.

    SvaraRadera
  3. man: Om du med "stora staden" menar Stockholm, så nej. Jag bor så långt ifrån att om jag bara skulle handla där skulle det blir strumpshopping en gång om året.
    De flesta av mina strumpor kommer från kedjorna (H&M, Lindex, Åhléns, ..) och de som inte gör det har jag antingen shoppat på nätet eller hittat i mindre butiker när jag varit ute och flängt. Så de mesta är rätt lättillgängliga faktiskt. :)

    LM: Jo, tyvärr verkar one size oftast vara till för folk omkring storlek 36 - 40. Vissa amerikanska märken har ännu mindre, där är det snarare 32 - 38 eller så. Vilket jag tycker är lite konstigt, det är ju långtifrån alla jänkare som är små.
    Hade varit bättre om det fanns 2 sorters one size i så fall. För en som är one size till alltför många olika storlekar sitter nog inte bra på någon. Jag har haft strumpbyxor från Lindex som var för storlek 36 - 44 ca, och de satt helt horribelt.

    SvaraRadera