söndag 26 september 2010

Serierutor

Låt oss gå från sofistikerade strumpor till galna strumpor! Gårkvällen bjöd på kalas med italodisco-tema och jag kände att den glada musiken behövde ackompanjeras av lika glada ben. Alltså var det dags att plocka fram dessa strumpbyxor från Pamela Mann. Ni får ursäkta att mina bilder inte är helt tillfredställande, men jag kom på först på festen att jag skulle ha fotograferat benen.



Strumpbyxorna består som synes av ett antal serierutor med motiv som påminner mig om 80-talets Starlet-tidningar.



De strumpbyxor jag hittills har provat från Pamela Mann har kanske inte den bästa kvaliteten, men märkets stora mängd motiv får det att spela mindre roll. Möjligheten att pryda dina ben med något nytt är näst intill oändlig. Det finns alltifrån spexiga motiv till mer klassiska. Just dessa strumpbyxor har jag köpt på The KJ Store i Växjö. Det är en trevlig liten alternativbutik som utöver allt annat erbjuder ett stort sortiment av strumpor från Pamela Mann och Leg Avenue. Jag brukar alltid drabbas av beslutsångest när jag är där i alla fall!



Detalj från låret.



Detalj från vaden.

För att knyta ihop inlägget så var det här ett par bra strumpor att ha till en bra kväll, allt i 80-talsretro-anda!

3 kommentarer:

  1. Jag förstår inte var du hittar alla dina ovanliga strumpbyxor?
    Både fräcka/sexiga.

    SvaraRadera
  2. LM: Jag kan bara hålla med! ;)

    man: Hehe, jag har väl blivit lite skadad. Är jag i en butik (i verkligheten eller på nätet) som säljer strumpor så checkar jag automatiskt av om det finns i färger eller mönster som jag inte redan har. Och om det finns, checkar jag sedan av med mig själv om jag gillar det eller inte.

    SvaraRadera