torsdag 21 oktober 2010

Grånade ben

Jisses vad Blogger har strulat på sistone. Det har inte gått att ladda upp bilder hit och inte dit..
Nåja. Idag är det faktiskt strålande solsken ute, men dagarna dessförinnan har varit riktigt grådaskiga. Så varför inte presentera en grådaskig strumpbyxa?



Eller grådaskig är den ju faktiskt inte. Gråskimrande är det rätta ordet. Det är nämligen väldigt mycket lyster i den. Trots allt blänk som kommer fram tack vare kamerablixten på bilden här nedan så är det ingen feststrumpa, utan en rejäl i kanske 50 denier för vardagsbruk. Sen lyckas jag alltid glömma att body lotionen ska torka in helt innan jag drar på mig den här strumpbyxan, för det blir alltid något märke.



Strumpbyxan är inhandlad på någon av kedjorna och bekväm på alla sätt och vis. Grått behöver inte vara trist!

5 kommentarer:

  1. Grått är klassiskt. Jag gillar grått och en av mina favoritgrå strumpbyxor är från Cubus och heter Steel.
    Den passar perfekt till ett par svarta shorts.

    Jag har även sett en del grå/silver lätt skimrande strumpbyxor i en del butiker. Skitläckra men passar nog inte riktigt på en man. ;-)

    //Manylon (Wired)

    SvaraRadera
  2. Det var snygga byxor!

    Har du ingen mailadress du kan lägga upp?

    SvaraRadera
  3. Manylon/Wired: Först ett hej & kul att du hittat hit!
    Jag har mig veterligen ingen Cubus-butik i närheten där jag bor, men jag får väl se mig om efter en sådan när jag är ute på vift.
    Sen har du nog rätt med det där om skimmer vs inte skimrande. Vill man ta "kvinnliga" plagg och göra dem till "manliga" så får man nog hålla igen lite på glitter och skimmer för att det inte ska bli för mycket crossdressing över det hela.

    Moppen: Tacktack! Jag har ännu ingen mejl specifikt för strumpbloggen. Ärligt talat har det inte uppstått något behov för det än. :) Men vi får väl se om jag ändrar mig framöver!

    SvaraRadera
  4. Grå är en underskattad strumpbyxfärg.

    SvaraRadera
  5. Strumpbyxverkstan: Visst är det så! Det kan väl bero på att man alltid associerar färgen grå med något som är trist.

    SvaraRadera