onsdag 30 september 2015

Breton stripe

Vilket strålande väder det har varit de senaste dagarna! Finns all anledning att slänga in ett inlägg med sommarstrumpor då, även om kylan kryper fram på kvällen.
Det är återigen Vogue som har tillverkat dagens strumpbyxa, och den heter Breton Stripe. Jag är kanske obildad, men jag vet faktiskt inte vad ränder har med Bretagne att göra. För mig känns det mer fotbollsstrump-inspirerat, med de två ränderna som dyker upp ovan knäna. Som synes så är ränderna inte helt synkade på insidan av benen, men det är inte så farligt.
Färgen heter Latte men funkar bra på en blekfis som undertecknad, deniertalet är 20 och de har en skimrande finish. En trevlig strumpbyxa för "casual" stil!


In English: Not sure what these stripes has to do with Bretagne, but the tights' name's Breton Stripe. 20 denier with a shimmery finish, from Vogue. Nice for casual occasions!


10 kommentarer:

  1. Snygga. Dom kan jag mycket väl tänka mig ha ibland till en snygg kjol.

    SvaraRadera
  2. Det var ei fin strømpebukse, den kan en jo ikke gjemme under en kjole som når helt ned til kneet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vare strumpbyxan blev jag igenkänd bakifrån av en gammal kär kollega, så lägg det på "igenkänningsfaktorn". :)

      Radera
  3. Hej Lillstrumpa!
    Jag behöver din eller någon annans hjälp som har koll på strumpbyxdjungeln.

    Jag försökte idag att köpa tjocka strumpbyxor med formad fot...
    Då jag inte vill ha tubstrumpbyxor som bara verkar finnas idag! Jag tycker tubsockstrumpbyxorna är obekväma med sömmen mitt för tårna.

    Jag vill ha med en riktigt formad/stickad fot...Tjocka och svarta, gråa eller marinblåa, ribbstickade funkar men helst slätstickade och så tjocka som möjligt.

    Jag var in på både Åhlens,Lindex,HM,kappahl,Cubus och frågade i kassan/expediten men tyvärr fick jag till svar. Vi har bara tubsocksmodellen! Vet du vart det går att få tag på riktigt tjocka slätstickade strumpbyxor med riktig fot som det var förr. Jag vill inte frysa i vinter.

    Tack på förhand!
    Med vänlig hälsning Jörgen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såhär på rak arm går jag nog bet.. De jag kommer på som har formad fot är främst tunnare strumpbyxor. De flesta stödstrumpbyxor brukar ha formad häl och i vissa fall hela foten.
      Fast om själva sömmen framme vid tårna också är problemet så vet jag nog inte alls. Framför inte allt var "förr" är. :D Får kanske ta en kik på Cervin (som gör back in the days-strumpor) och se huruvida det är söm framme vid tårna där, men oavsett så faller det ju på att främst gör väldigt tunna strumpor + att de bärs med höfthållare.

      Dock så skulle Tabbisocks kunna ha något i den stilen du är ute efter. Jag har inte själv beställt därifrån (lutar åt att det blir premiär vid nästa löning) så jag kan inte säga bu eller bä än så länge.
      Men länken nedan ser ju ut att vara både varma och ha stickad fot, till exempel.

      http://shop.tabbisocks.com/sweater/classic-rib-textured-tights/

      Radera
    2. Hej!
      Tack för din hjälp...Jag har hittat det jag sökte här:
      http://www.amazon.de/Weri-Spezials-Herrenstrumpfhose-Eingrif-Schwarz/dp/B00AGISFF8
      Väldigt sköna ingen söm mitt framför tårna och med gylf dessutom! Sambon tycker att jag är lite knäpp men de bjuder jag på.
      Med vänlig hälsning Jörgen.

      Radera
    3. Det var kul med gylfen som extra detalj! Har jag aldrig sett förr, men sen har jag väl inte precis detaljstuderat "mantyhose"-marknaden.
      De ser varma och sköna ut i alla fall, vilket är precis vad jag finner tilltalande just nu. När jag jobbade inatt så var temperaturen omkring nollan, och det är inte vad jag har sett fram emot om vi säger som så.. :)

      Radera
    4. Jo gylfen gör sitt till faktiskt. Dom känns bättre på något vis...Som långkalsongstrumpor för herrar! Det är konstigt att det ska vara så skamset för herrar/karlar att ha strumpbyxor på sig. Dom är perfekta under byxorna när det är kallt. Det är perfekt att ha dom under MC-stället och i vadarbyxorna med för den delen så att dom inte klibbar fast.
      Tack för en bra blogg förresten!
      Det är alltid lika kul att se vilka fina/fantastiska/fantasifulla strumpbyxor det finns.

      Med vänlig hälsning Jörgen.

      Radera
    5. Långkalsonger har ju alltid risken att de glider upp om man inte fixerat dem bra med en vanlig socka, så strumpbyxor är ju skönt bara på det sättet. Sen upplever jag underställsbyxor som större än en strumpbyxa. Så då gäller det att byxan ovanpå är stor nog.
      Tack så mycket för de fina orden! Det uppskattas :)

      Radera