tisdag 22 september 2015

She walks the asphalt world

För första gången på länge så känner jag mig faktiskt inspirerad till att blogga, men jag har inte riktigt haft tiden. Förhoppningsvis ska jag lyckas fräsa iväg lite inlägg inom det närmsta. Nåväl, hösten nalkas, eller är i full gång, lite beroende på hur vädret är för dagen. Lite lurigt alltså. Då kan det vara läge att vända sig till en färg som passar mellan årstiderna. Grått är kanske ingen jättespännande färg, men det funkar riktigt bra när hudfärgat börjar kännas för naket, svart är för mörkt och de klatschiga färgerna är på betydligt tjockare strumpbyxor.


Just den här strumpbyxan heter Flashback och kommer från Vogue. Vita prickar sitter på det asphaltfärgade tyget i 40 denier, som har en glansig finish. För att komma till sin rätt på, säg, ett kontor så tror jag att en något mattare finish hade varit att föredra, det blir liksom en stilkrock mellan det diskreta (grå, små prickar) och det extravaganta glansiga.
Jag har haft den här i några år nu, men det vore väl inte helt orimligt om den ingår i ett bassortiment. Och har inte Vogue den kvar, så har garanterat andra märken något liknande. Den här kostade i alla fall 150 kr vid inköp och fanns i storlekarna 36 - 40 respektive 40 - 44. Helt okej kvalitet. Tyget har blivit lite ruggigt på några ställen men hål har den hittills stått pall för.


In English: In between seasons? Grey is a colour that works very well for me. Here's an old pair of dotted tights from Vogue. The shiny finish may be a bit odd to the more laid back design, but it works.

4 kommentarer: