tisdag 23 augusti 2011

Godisrosa

Här kommer gårdagens strumpbyxa! Eftersom det fortfarande är sommar - och faktiskt sol - så fortsatte jag på det inslagna spåret med ett lågt deniertal. I det här fallet är det 15 denier från Jonathan Aston. Strumpbyxan tycks kallas för Sheer Coloured Tights. Tyvärr finns den bara i en one size-storlek, men för mig var det inte så illa, eftersom den faktiskt passade mig utmärkt. Bra benlängd och bra avvägd midjeresår - som jag kan bära både i midjan eller lite nedhasat på höften om jag skulle vilja det. Det står det till och med om på förpackningen; strumpbyxan är designad med en så kallad "flexi waist" för att man ska kunna välja som man behagar. Perfekt!

Färgen jag bär heter Candy Pink, och den påminner väldigt mycket om den rosa kulör som jag bar i påskas. Här är då en sommarvariant av den strumpbyxan, tunnare och med lite mer lyster i tyget. Halvglansiga, upplever jag dem som.
Strumpbyxan har en så kallad sandal toe, och det passar ju också utmärkt under sommarsäsongen.

Hållbarhetsmässigt? Jag har bara haft dem under en dag och på en del ställen så har trådarna dragit ihop sig lite efter yttre påverkan. Men det är ingen större fara, det är bättre det tycker jag än att det blir glesa partier på strumpan. Så den har hållit helt okej faktiskt. Förutom att passformen var bra på mig så kan jag tillägga att materialet var behagligt. Strumpbyxan kostade 4 £ och det känns som en rimlig prislapp. Gillar man inte just rosa så finns samma strumpbyxa i regnbågens alla andra kulörer.



In english: Candy Pink coloured sheer tights from Jonathan Aston. Semi-glossy in 15 denier and with a nice fitting. A more colourful choice for summer days!

5 kommentarer: