måndag 9 maj 2011

Virvelrandigt

Nu är det varmt och skönt ute på dagarna, men ska man gå ut på kvällen får man se till att klä på sig ordentligt, för det blåser kallt efter solnedgången! Fast oavsett temperatur så längtar jag efter att få ta fram vårskorna. Lösningen är att ha på sig en tjockare strumpbyxa i sandaletterna! Det kanske är ett no-no för vissa, men det fungerar alldeles utmärkt för mig. Och jag har svårt att se liknelsen mellan ett par trevliga strumpbyxor i öppna skor till "turist-looken" - vita tubsockar i sandaler.



Det här är en 80 denier tjock strumpbyxa från Twilfit. Den har kostat 150 kr från början (vilket jag tycker är mycket för en no brand-strumpa!) men fanns i reakorgarna nu under våren. Färgen heter Pink, men jag tycker snarare att det rosa är syrénlila. Tillsammans med svart, grått och gråblått. En ganska dov färgkomination, men inte alls enbart för mulna dagar. Jag tycker att det är snyggt färgmatchat. Och jag gillar verkligen att ränderna är polkagris-virvlade runt benet istället för att bara vara rätt upp och ned!

Jag tyckte att strumpbyxan hade en något kort längd, men det kan nog också bero på att det är en strumpa som kräver att man stretchar ut den innan användning. Vilket är något jag väldigt sällan gör faktiskt. Väl på mig så satt den helt okej.
Den blev något påverkad av omvärlden under användandet. Absolut inga maskor eller så, men den blev lite "luggad" på sina ställen. Jag gissar att den kommer att hålla för många användningar men att den börjar ludda efter endast en kväll är lite dåligt. Så sitt fullpris är den inte riktigt värd tycker jag.
Däremot gillar jag att den fungerar både som vardags- och feststrumpa. Så till ett lägre pris - absolut!



In english: Craving for spring shoes despite the cold evenings? Take a thicker pantyhose! Here I'm wearing an 80 denier swirled/striped pantyhose from Twilfit. I really like the well-matched cool shaded colours.

4 kommentarer:

  1. Till ett par stövlar och en kort kjol tycker jag att denna typ av strumpor passar bäst

    SvaraRadera
  2. Hakan: Thank you!

    LM: Nu kom jag att tänka på den där glassen Twister bara för det. Samma virvlande ränder, fast i olika färgskalor. :)

    Wolfordman: Jo, fast stövlar är ju inte så vårigt. Jag ville ju ha vårkänslor! ;)

    SvaraRadera