måndag 10 mars 2014

Futurista

Dessa strumpbyxor har legat lääänge i samlingen och bara existerat. Minns jag rätt så är de köpta på Lindex och det är för över 10 år sedan. Burit dem har jag inte gjort på många år, detta eftersom jag fått för mig att mönstret blir utstretchat och fult när man bär dem. De har alltså varit i risken för att bli utsorterade rätt länge, men jag tänkte att jag borde prova dem för att se hur det faktiskt står till innan de kasserades.


Uppenbarligen mindes jag fel om utseendet, för jag tycker inte att det är någon nämnvärd förfulning!


Inte precis några strumpbyxor som jag har användning för varje dag, men de är klart uppiggande! Jag antar att dessa skulle kunna sägas vara op-mönstrade, men jag blir faktiskt mest påmind om futuristisk konst av någon anledning när jag tittar på mönstret. Jag tänker mig maskiner och rör och rörelser. Ska bli kul och se om jag kommer ha kvar dessa 10 år till!


In English: These pair of tights are more than 10 years old! Haven't used them for a long time, but now I'm happy that I gave them a try. The pattern makes me think of futuristic art; movement, machines and work.

4 kommentarer:

  1. Nja, definitivt annorlunda, men snygga... Iaf inte som 2:a inlägget efter skrivbordsbakgrunden.... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hängde jag inte helt med, tror jag!

      Radera
  2. Litt spesielt mønster, og garantert noe man ikke bruker til en kjole på en finere fest;) Kanskje heller bruke den på en fyllefest? Der ingen husker noen ting....hihi:)
    Men den var sikkert tenkt å kune brukes i en eller annen sammenheng, siden mønsteret ble slik det der:) Men det er jo lenge siden du kjøpte den da;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De passar nog bättre på fyllefest än finare fest, men å andra sidan blir jag inte bjuden på finfest speciellt ofta.
      Tror jag tänkte mig den till något 60-talsaktigt när den köptes, och det är väl som sådan den passar bäst. Strumpbyxan till en outfit i svart och/eller vitt, det är nog så den gör sig bäst.

      Radera