söndag 23 mars 2014

Noisette

Är det vårväder på ingång? Då kör vi lite vårigt på bloggen som avbrott till tjockare strumpbyxor. Nu lär det dröja innan jag kan gå i sandaletter utomhus, men vad gör väl det? Strumpbyxan kommer från Vogue och kallas för Supreme Stripes.


Tyget är stickat i 30 denier och har en skimmer-finish. Själva ränderna är stickade i ett strävare tyg, enligt förpackningen ett sammetsliknande. Kontrasten mellan blankt och strävt i strukturen gör plagget mycket mer intressant för mig och jag gillar verkligen dessa!
Färgen heter Noisette och såg lite mörk ut i förpackningen, men på mina bleka ben gör den sig faktiskt naturlig.


Ja, inte bara strukturen är intressant utan mönstret är inbjudande även för ögonen. Med mycket enkla medel så har jag fortfarande en hudfärgad och hyfsat "naken" strumpbyxa, men jag är ändå så mycket mer klädd med denna på. Trots att ränderna är vågräta tycker jag att benen får en elegant form och det går att kombinera strumpbyxan med det mesta.


Jag har burit dessa kanske en 3 gånger och trots att det är relativt tunt med 30 denier och att förstärkningar saknas så har den hållit mycket väl. Den sitter bra på, så det är också ett nöje att röra sig fritt i plagget.
Åhléns reade ut dessa för 50 kr istället för 180 kr förra sommaren. Själv hoppas jag att den fortfarande ingår i Vogues sortiment, för synd vore det annars.


In English: Supreme Stripes tights from Vogue in 30 denier. Glossy finish with more rough stripes gives a nice structure and pleasure for the eyes. Elegant and comfortable!

4 kommentarer:

  1. Det var jo i fin strømpebukse, som helt sikkert kan brukes på våren når det begynner å bli lysere:) Og at temperaturen ikke er for lav da selvsagt;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är mycket förtjust i denna! :)

      Radera
  2. Var hittar du alla snygga strumpbyxor? Jag tycker att jag tittar ofta på Lindex, m fl, men det är inte så ofta som jag hittar så fina, häftiga & annorlunda strumpbyxor som du visar på din blogg. Tack för att du bloggar om strumpbyxor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det strumpor som jag köpt IRL så är det Åhléns, Lindex och H&M, om jag inte har vägarna förbi en Calzedonia-butik. Annars näthandel. Men visst, ofta tycker jag att utbudet hos kedjorna kan vara riktigt tråkigt.. men det har säkert att göra med att ju mer jag samlat desto mer "har jag redan sett". Det krävs lite mer numera för att imponera på mig gällande själva looken. ;)
      Tack så mycket för de vänliga orden!

      Radera