onsdag 16 februari 2011

Röd söm

När jag vill känna mig extra fin är en strumpa med söm ett bra val! Och att vara extra fin med strumpsömmar är alltid ett bra val om man ska njuta av lite rockabillymusik i 50-talsanda!
Ur samlingen fiskade jag upp en stay up från Lindex, som kom ut lagom till julhandeln, från deras Collection Glam. Eller om kollektionen bara heter "Collection" och strumpan "Glam"? Lite oklart där. Det är i alla fall en svart stay up i 20 denier och semi-finish, det vill säga mellantinget av en matt och en glansig. Det som gör den extra speciell är den röda sömmen..



Ack, så läckert tycker jag! Jag älskar svarta klassiska strumpor, jag älskar sömmar och jag älskar rött som accentfärg..
Jag köpte en storlek större än min egen på dessa stay ups och de passade perfekt både i längd och omfång runt låren. De har en trevlig spetskant som utan för den skull är extravagant. Sköna att ha på sig. Tåförstärkning saknas. Det gjorde dock ingenting, för det var inte där jag fick problem..



Tydligen så mördade min tyllunderkjol nylonet. Bilden ovanför är resultatet av en festkvälls nötande material mot material. Jag hade en traditionell underkjol under tyllen, men det hjälpte alltså inte. Tråkigt. Så det blev sophinken nästa för dessa strumpor efter festkvällen. Men det kanske de 100 spenderade kronorna kan vara värda? Nu har jag i alla fall en ursäkt att leta upp ett eller flera nya par med röda sömmar!



In english: When you're going to a concert full of rockabilly music the seamed stocking is the given choice! Here I wore a pair of hold ups with a red seam. I really loved them. Regrettably, my tulle skirt did not love 'em as you can see here above.. But 15 USD can be worth for an evening of feeling beautiful!

9 kommentarer:

  1. det är sexit med nylonstrumpor med söm

    SvaraRadera
  2. Anonym 1: Tack!

    Anonym 2: Det kan jag hålla med om själv. ;)

    SvaraRadera
  3. Söm baktill är väldigt fint. Rätt coolt med röd rand även om jag tycker att svart rand är snyggare. :)

    SvaraRadera
  4. När passar röda sömmar bäst då? :)

    SvaraRadera
  5. Allt klär ett par snygga ben.....

    SvaraRadera
  6. VAR HAR DU KÖPT DEN DÄR KJOLEN

    SvaraRadera