torsdag 10 februari 2011

Framgång med mocca

Jag gjorde ett ovanligt strumpinköp häromdagen. Jag köpte nämligen en strumpbyxa i brunt! Min garderob är inte helsvart, däremot så är den baserad på färgen svart. Så brunt har aldrig haft en sportslig chans eftersom.. tja.. man matchar väl inte brunt med svart?
Men en realapp kan få mig att gå lite wild and crazy. 100 kr istället för 335 kr för en Wolford-strumpbyxa? Ja, det kan jag väl prova!



Strumpbyxan heter Success, nyansen Mocca. Förpackningen skryter: "This is the one! Beautiful hash design on the front of the leg leads the eye seductively from the soft-knit waistband down to the tips of the toes." Här sparade Wolford inte på krutet! Förföriskt? Mja.. Jag tycker förvisso att det är en snygg strumpbyxa, men för mig är den mer vardagsaktig än något jag skulle dra på mig om jag skulle försöka förföra någon.



Mjuk däremot, det är den. Det är nästan så att jag inte känner att jag har en strumpbyxa på mig. Jag letar efter en bra liknelse, men jag får inget bättre i huvudet än den fåniga frasen "som en smekning mot huden". Fantastiskt skön alltså.
De mer finstickade rutorna som löper längs framsidan av benet - eller baksidan, om man nu vill bära den bak-och-fram - är en rolig detalj för ögat.



På den brusiga bilden ovan syns det förhoppningsvis att strumpbyxan inte har någon tåförstärkning. Men det håller väl. Snöpligt nog så fastnade jag med ena foten i en spåga på ett trägolv. Med en annan strumpbyxa hade en maska gått och det hade blivit ett hål, men här drogs en tråd ut och allt annat är intakt. Retligt förståss, men det här betyder att strumpbyxan kan användas många gånger om! Hurra!



In english: Mocca coloured "Success" tights from Wolford. So soft that I almost didn't feel that I was wearing them. The check pattern is nice and enliven this weekday hosiery.

2 kommentarer:

  1. Snygg och ett bra pris för wolfordstrumpbyxa.
    Grattis till det bra priset.

    SvaraRadera
  2. LM: Tackar! Ja, det lönar sig att smyga runt bland rea-ställen på Åhléns ibland. :)

    SvaraRadera