lördag 30 september 2017

Claudette

När det gäller att variera sig lite från de omönstrade hudfärgade strumpbyxorna har dessa här blivit lite av favoriter de två senaste somrarna. Claudette från Oroblu har en tunt linjerad botten och ovanpå det ett så kallat diamantmönster. Färgnyansen Safari är ljus och ligger någonstans i spannet mellan beige och gräddvitt.


Vid det här laget känns det som att jag har kombinerat strumpbyxan med en uppsjö av olika färger och mönster på kläderna, och även om det inte alltid ser ut som att det är en fullträff på nära håll så tycker jag ändå att det ser helt okej ut på avstånd. Bastyget på strumpbyxan ser då rätt så naturell ut, medan de tjocka linjerna i mönstret ovanpå "poppar" lite, men ändå ganska snällt.
Den är stickad med 20 denier-tråd och det bidrar såklart till att det inte blir lika skarpt.


Jag brukar ha tur med att Oroblus plagg sitter fint på mig och det är samma här. Strumpbyxan har en matt finish och tyget är lent och följsamt. Priset låg på 15 € (men jag kan ha betalat ett nedsatt pris), kikar man på Oroblus egen webshop kostar de drygt 5 € i dagsläget och finns förutom i denna färg även i svart samt den snygga blå på förpackningen.


In English: Claudette from Oroblu has become a bit of a favourite these last 2 summers when I want to change my regular skin coloured tights to something with a pattern. On a thin striped background we've got a bigger diamond pattern and it works surprisingly well to a range of colours and patterns on the rest of my outfit. Can be bought for 5 € at Oroblu's webshop at the moment.

2 kommentarer:

  1. Snygga, diskreta, men ändå mycket mönster på dem. Jag tror att jag gillar den blå färgen på förpacknings bilden mer än den vita som du visar upp. Mönstret blir betydligt mer synligt i den blå versionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den blå nyansen hade jag inte tackat nej till! Hade varit kul att hitta den varianten.

      Radera