lördag 21 oktober 2017

Zweite Jugend

När jag hoardade hudfärgade strumpbyxor inför sommaren så slängde jag med Wie eine zweite Haut, en (för mig) ny modell från Nur Die. Översätts till ungefär "som en andra hud". En hög andel Lycra-elastan, 11 %, samt att byxdelen saknar midjeband ska få oss att tänka på den andra huden. Helt sömlös är dock inte strumpbyxan, det finns sömmar nere vid de förstärkta tårna och även så att troskilen hålls på plats.


Det är 20 denier här och finishen kallas för silkesmatt, vilket jag tycker är en rimlig beskrivning. Mestadels upplevs den som matt men i direkt solljus finns lite lyster. Denna finish ska i alla fall frammana naturliga vackra ben, hoho!


Jag använde denna 5 dagar innan jag tyckte att den blivit för ful. Fick hål nere vid fötterna under dag 4, men lappade ihop det någorlunda för en dag till. Så hållbarheten känns normal.
Överlag är den bekväm att bära, men jag skulle nog ha gått upp en storlek gällande byxdelen. Om du har en fyllig bakdel för din storlek så rekommenderar jag alltså att plussa på, medan ni som har en nättare figur kan ha er vanliga storlek.
Priset ligger på ca 50 kr och den finns i den ljusare mandel, som jag bär, mörkare amber samt svart. Denna kanske inte har blivit en favorit för sommaren, men nog kan jag tänka mig att köpa den igen.


In English: Wie eine zweite Haut - like a second skin - from Nur Die is a silk matte 20 denier. It has a waistband-free brief but aren't totally seam free. Price is 5,5 € and it lasted for 5 days for me, so I think it has regular quality. If you have a fuller bottom I recommend sizing up, otherwise choose your normal size.

2 kommentarer:

  1. Det verkar dyrt med 50 kr för en så pass enkel "tråkig vardags strumpbyxa".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl ungefär vad man får betala på Lindex för en liknande (eller ännu värre, när jag nu kollar deras sida) , men visst kan jag hålla med om det.

      Radera