tisdag 19 september 2017

El Jardín de Bronce

.. är en argentinsk serie som finnes på HBO, som jag kan rekommendera för de som vill ha ett litet avbrott bland de engelskspråkiga serierna. Titeln passar också bra då inläggets strumpbyxor har färgen Bronze.


Det är Luminosity tights från Jonathan Aston som jag bär, 15 denier med härlig lyster. I min kundkorg med hudfärgade strumpbyxor inför sommarsäsongen så slank även dessa ned, som ett litet avbrott. På sätt och vis så är de hudfärgade, men givetvis några nyanser mörkare än min egen. Hur mörkt det upplevs beror såklart också på solljuset och en strålande dag som vid fototillfället så ter det sig inte alltför tokigt. Produktbeskrivningen snackar om att strumpbyxan är perfekt för att "dressing up" för en utekväll, och det är inget jag betvivlar, men varför begränsa sig?

Strumpbyxan finns i tre storlekar, som går efter längd och höftbredd. Jag har mittenstorleken, som känns bra. Dock så är det ett antal cm tillgodo så den som tangerar maxgränsen kan givetvis ha en annan upplevelse. Tror jag har burit plagget 3 dagar nu och tyget verkar tåligt. Jag har fått någon någon liten förfulning som kan ha kommit av kattklor, kardborrband eller liknande, men det ser bara tilltufsat ut på stället och inget hål eller reva har uppstått.
Bronsstrumpbyxan kostade knappt 6 € på outlet men fullpris ligger på ungefär det dubbla.


In English: Together with all the seasonal skin coloured tights I put these bronzed 15 denier Luminosity tights from Jonathan Aston in my shopping basket this summer. Of course, they're a couple of nuances darker than my own, but sun light gives a delightful glow. Also suitable for a party night, of course, but why limit myself? 

2 kommentarer: