söndag 22 januari 2012

Mer senap!

Urf, vilket väder! Snöslask-regn-slafs och till det ett sviktande humör. Men hur peppar man sig själv bäst i det här eländet? Att kura i en filt och dricka kaffe och äta bakverk hela dagen känns oerhört lockande, men jag tycker att den känslan blir ännu bättre om man faktiskt ger sig ut och trotsar vädrets makter först. Är allt utomhus dessutom grått så kan man se till att vara den enda färgklicken den dagen.
Genom att lysa med solens färg på benen!



Nu tycks kameran har fått krupp av det i övrigt så mörka vädret, då bilden visar en nästan självlysande gul. I själva verket är strumpbyxorna senapsgula. De kommer från Åhléns, är av deras eget märke och är stickade i hela 120 denier. De är visserligen rejäla, men jag känner ingen större skillnad från de få par jag har i 90 - 100 denier. Men tjockleken är mycket trevlig såhär års! Förutom att det vid fotograferingstillfället haglade på mig, men det behöver vi inte låtsas om..



Jag var lite tveksam först till att köpa dem, eftersom mina erfarenheter hittills från Åhléns egna strumpbyxor har varit sisådär. De är ganska dyra (denna kostade 100 kr) och sedan har de inte motsvarat förväntningarna. Men vad vore livet om man inte fick bli positivt överraskad ibland?
Senapsstrumpbyxan kommer i trippelstorlekar, min egen storlek är i mitten av en sådan. Passformen var bra och strumpbyxan satt på plats hela tiden. Några uppkomna skador har jag inte sett - och det vore ändå oerhört udda när det rör sig om ett så pass tjockt plagg.
Låt mig avrunda det hela med att visa en mer sann bild på hur den senapsgula nyansen faktiskt ser ut. Inomhusljus är ibland bättre för att fånga färger..



In English: 120 denier tights in a mustard yellow colour from Åhléns. Really nice ones, actually! A grey day - you feel like the sun when wearing those!

6 kommentarer:

  1. Vilken härligt gul färg. Den gula färgen passar fint med dina svarta stövlar & svarta kjol, eller är det nederkanten på din jacka. Det var en riktigt härlig färgklick.

    SvaraRadera
  2. Du vil garantert synes i trafikken med denne, for selv om den er som du sier mer senepsgul i virkeligheten er den godt synlig;-)
    Men likevel alt til sitt bruk. Fin ser den ut for å være også;-)

    SvaraRadera
  3. LM: Ja, jättehärlig! Innan har jag tyckt att senapsgult verkat lite tråkigt, men här kom det till sin rätt. Det som syns på bilden är min rejäla parkas, men kjolen är i samma längd ungefär. :)

    hakan: Haha, showtime!

    Strømpebukser: Istället för reflexväst - strumpbyxor! :D
    Och ja, det var ett väldigt trevlig inköp!

    SvaraRadera
  4. Jätte snygga..!! Livar upp i det lite konstiga vädret!!!

    SvaraRadera