måndag 27 november 2017

Next in Line with Anni

Här är ett par strumpbyxor som jag fyndade på Wolfords outlet i somras. De är märkta med "Next in Line Special Edition" och googlar jag det får jag upp en tweet ifrån september 2015 som handlar om minikollektion som "mix sporty elements into fashion". Fullträff med intentionen, för min tanke när jag såg strumpbyxan var just sportig!


Mitt exemplar är i färgkombinationen Monument/Black och det är en grålila botten med svarta revärer och ränder runt vaderna. En ganska enkel design som ändå lyckas signalera fart. De är stickade i märkets Velvet de Luxe 66-material där det alltså är 66 denier som gäller. Tyget är fantastiskt trevligt med god elasticitet och mjuk yta. Och jag inser nu att jag faktiskt aldrig har provat de vanliga Velvet de Luxe.. som uppenbarligen är en märkets storsäljare. Hah! Snopet. Dock förstår jag att det är en populär strumpbyxa om den är lika bekväm som den sportiga varianten.


Dock så står inte ens en kvalitetsstrumpbyxa emot den envisaste sten. Tror det redan var dag 2 som jag har otur och fick in en vass jäkel i ena skon, vilken orsakade en reva under foten. Jag har dock lappat och lagat med nagellack och efter det så har inga ytterligare tråkigheter skett. Osäker på antal dagar jag haft plagget vid det här laget, men det överstiger 5.


Är osäker på vad jag betalade för dessa då beställningsmejlet bara visar totalsumman, men drygt 200 kr är en rimlig gissning. Originalpriset var 360 kr. Överlag så tycker jag att outlet-shopen är värd att spana in, då Wolfords prisnivå som bekant är hög.


In English: Got these from Wolford's Outlet this summer - Anni in Monument/Black from the Next in Line collection that combines sporty elements into fashion. The fabric is the bestselling Velvet de Luxe 66, which I actually haven't tried before. Feels very comfy though!

2 kommentarer:

  1. Snygga, men vad olika den grå färgen upplevs beroende på ljuset.
    För mig är även wolfords outlet priser för dyra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är lite kul med mångsidig färg.
      Jo, prisnivån är ju som den är. Ibland kan den kännas rätt rimlig för kvaliteten, i andra fall rena fanastisummorna.

      Radera