torsdag 18 april 2013

Verde pino

Min andra besökta Calzedonia-butik blev en i Barcelona, närmare bestämt butiken på Rambla de Catalunya 124, nu i höstas. Tjejerna i butiken hade det som jag saknat i butiken på Napoli Centrale - intresse för kunderna. Så hatten av för det!


Strumpbyxan ovan blev ett av inköpen i butiken. "Collant quadri verde pino" står det på förpackningen, och översatt blir det tallgröna rutiga strumpbyxor. Det stämmer ju!
Tyget är hyfsat mjukt och lite halvtjockt (50 denier kanske?) och är en mix av polyamid, Lycra-märkt elastan och en gnutta bomull.
Jag har burit den några gånger och den har hållit väl och suttit bra på mig. Det enda är att benen möjligen är något långa, men sen valde jag en 3/4-storlek (L/XL) eftersom längd- och vikttabellen tyckte att det var där jag hörde hemma.

Utseendemässigt så tycker jag att det är en kul basstrumpa. Passar väl till vardagsändamål och är lite roligare än vanliga svarta. Det är ingen grön färg jag kommer att använda under sommarmånaderna precis, men när kylan återvänder så kommer jag att nöta på den här igen, var så säkra!
Priset låg på överkomliga 8 €.


In English: Pine green plaid tights from Calzedonia. Have worked out very well for me during the winter. More fun to wear than the normal black tights!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar