tisdag 21 september 2010

Delikata rosor

För en strumpoman som jag är ju hösten en trevlig årstid med tanke på alla roliga strumpor som hör säsongen till. Men jag upptäckte precis en trevlig sak till: skira, underbara strumpor som realiseras ut i butikerna!

Här kommer dagens fynd, taget med blixt:



Det är ett par stay ups från Philippe Matignon i färgen creme med härligt breda spetskanter. Enligt förpackningen heter de "Superbe" och det var ju en passande benämning!
Nu blir resten av bilderna utan blixt.



Låt mig citera förpackningen återigen: "Tulle hold-ups with chalk-striped pattern and luxury lace top." Själv tycker jag att dessa stay ups är något alldeles extra. De får mig att känna mig oerhört kvinnlig och sofistikerad.



En närbild på den vackra rosprydda spetskanten.




En närbild på det stickade mönstret på strumpan.

Slutligen så ska jag kanske avslöja vad jag fick dem för? De har kostat 220 kr men är nu nere på ynka 70 kr! Så skynda att fynda!

5 kommentarer:

  1. Hej Lillstrumpan,
    Har varit bortrest et tag och saknat din blogg. Kul att Du är tillbaka och hoppas det inte var allvarliga tråkigheter,(enl förra inl) för vi vill ju ha Dig här. Om dagens strumpor säger jag...WOW. Jätteläckra och med bred spetskant, precis i min smak.Visar du spetskanten så där mycket eller är det bara för fotot? I så fall jättehäftigt, men där är jag nog lite fegare och gömmer det mesta under kjolkanten.
    Har en ny fråga, men det får vänta till nästa inlägg.
    Kram på Dig
    /Janeric

    SvaraRadera
  2. Härligt sexiga ben du har i dina strumpbyxor! Kram.

    SvaraRadera
  3. Var köpte du de?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Moppen: På Åhléns! Men de borde nog reas ut på andra affärer med välsorterade strumpavdelningar också, tror jag. Sommarsäsongen är ju över. :)

    Janeric: Kul att se dig igen! Tja, jag ska lära mig att stå på egna ben igen, men det gäller väl att ta en dag i taget.
    Att jag visar kanten är bara för bloggfotona. IRL täcker jag alltid kanterna med kjolen, att gå runt så som på fotot skulle kännas alldeles för vågat. Så när ni ser strumpkanterna på bilderna här på bloggen är det bara för att ni läsare ska få ett hum om hur själva strumpan faktiskt ser ut. ;)

    Anonym: Tack så mycket för komplimangen! :>

    SvaraRadera