onsdag 21 juli 2010

Ängla-stay ups

Trots det fina vädret är det alltid roligt att prova en strumpleverans. Dagens strumpor är ett par elfenbensvita "Angel hold ups" från Jonathan Aston.
Vitt som strumpfärg har jag lite delade åsikter om. Krittvitt och heltäckande på mig själv tycker jag är rätt svårburet, det skär sig på något sätt mot min hudton. Samtidigt tycker jag att det är jättesnyggt på popflickor à la Twiggy. Går det vita i någon annan ton än krita, som åt vanilj eller dylikt finner jag det mer lättburet. Är dessutom strumpan i tunnare dernier eller nätmönster så blir det ännu lättare. Med dessa stay ups tycker jag att det blev helt okej på mig, kanske för att mina sommarben ger en kontrast till mönstret som inte skulle vara lika tydlig på ett par vinterben.



I kvällssol.



Fortfarande kvällssol, men här syns den faktiska nyansen samt spetskanten. Materialet är nylon men de känns inte speciellt syntetiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar