torsdag 30 augusti 2018

Loletnet

När jag är på resande fot brukar jag försöka kolla upp om det finns någon strumpbutik eller rentav lokalt strumpbyxmärke. Utomlands finns ju ofta chansen, medan det här hemma i Sverige sorgligt mest bara är de vanliga kedjorna i städerna. För några år sedan besökte jag Österrike och fann där underklädesmärket Palmers. Även om strumpor inte är deras primära fokus så finns ett utbud. Butiken jag besökte hade dock inte jättemycket till salu och jag blev inte så imponerad av modellerna till salu. Det blev att jag köpte ett par nät-stay ups med detaljen söm baktill.


Istället för vanlig klädstorlek så utgås det ifrån skonummer. Ingen förlust för mig, jag tycker att både längden på stay upsen samt omkretsen på bården är precis lagom.
Designen är kanske inte det mest upphetsande i min strumpgarderob, men jag tycker ändå att de är trivsamma. Mönstret baktill är en fin detalj som adderar lite extra till outfiten. Prislappen på 20 € var såklart inte prisvärt, men det fanns ju ett undersökande syfte som bloggerska med inköpet.


In English: I visited Austria some years ago, and visited a shop of the local lingerie brand Palmers. The hosiery section was small and not too exciting, but I bought these net hold ups "Loletnet". The back seam detail is quite nice and so the fitting, but the price tag was a bit too high to justify. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar