söndag 25 september 2016

Abisko

Det blir inga jättetydliga bilder på strumpbyxorna i detta inlägg, men när naturen stjäl showen blir det lätt så. Jag var och fjällvandrade i somras, och då det var tidigt på säsongen så hade jag packat ned tjockare strumpbyxor. Kiruna välkomnade mig dock med 24 soliga grader och visserligen var det lite svalare i Abisko, men ändå över förväntan. Det visade sig att Coop i Abisko hade ett litet ställ med strumpor från Pierre Robert, och ett par strumpbyxor i 50 denier, matt finish och i färgen Charcoal plockade jag ned i kundkorgen. 


De kostade 95 kr, vilket kan tyckas saftigt för ett par matbutiksstrumpbyxor. Men vad är alternativet, bege sig till Kiruna eller Narvik för att hitta billigare? Jag var i alla fall glad över att kunna hitta strumpbyxor på plats, då det inte känns som traditionell vandrarutrustning (som går att shoppa på själva Turiststationen i byn). 

Strumpbyxorna finns i 3 st trippelstorlekar och går från 36 - 40 via 40 - 44 till 44 - 48. Eftersom jag uteslutande sett märket i mataffärer tidigare så hade jag inte några större förväntningar, men det här var faktiskt en riktigt trevlig basstrumpbyxa. Väldigt mjuk och behaglig att bära och känns gedigen gjord. Jag kan drista mig till att en del av Lindex och H&M:s basplagg känns sämre, utan att för den skulle säga att de har dåliga strumpbyxor.


På bilderna kombinerar jag strumpbyxan med knäsockorna "Raining Cats & Dogs" från Sock It to Me, vilka kostar 12 $. Passade onekligen väl då det kom ett surt regnväder senare på den här vandringsdagen..
Om sedan någon kan förklara rent kemiskt varför myggspray orsakar att färgen försvinner på nylonstrumpbyxor så är jag nyfiken! Strumpbyxorna är numera inte jättesnygga p g a ljusare fläckar, även om de i övrigt känns fina.

In English: The weather was surprisingly warm when I went for hiking in the northern nature this summer. I found these 50 denier Charcoal coloured tights from Pierre Robert at the local supermarket in Abisko, and they actually felt really nice. Here combined with Raining Cats & Dogs socks from Sock It to Me.

11 kommentarer:

  1. Fina bilder !!!
    Jag uppskattar din blogg !!
    ///hu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Kul att det uppskattas! :)

      Radera
  2. Her er det visst lenge siden jeg har vært innom nå :P
    Men den strømpebuksa du har på deg her, ser ut for å være utrolig myk og fin. Kanskje den er det også? :) :)
    Har såvidt brukt Pierre Robert selv nå, og de var supergode å bruke, satt fint og var myke og gode. Var noen i 20den med holdin ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håhå, jag undrade just häromdagen vad som hade hänt med dig. Tittade inom din egen blogg men den gav inga livstecken. Men då hade vi lite telepatisk kontakt månne. ;)
      Jag får botanisera vidare nästa gång jag ser Pierre Robert!

      Radera
    2. Huff ja den bloggen har det blitt lite i :(
      Men jeg får nok kjøpe inn igjen et par av de strømpebuksene fra Pierre Robert, og skrive litt om de;) Og ta noen bilder også:)

      Radera
    3. Huvudsaken är ju att du lever och frodas. Bloggande är ju trots allt sekundärt. :)

      Radera
    4. Hehe, takk;) Ja det er liv i meg, og strømpebukser bruker jeg mye også:D

      Radera
  3. Jag har funderat på att testa detta märke, men jag har bara hittat de 2 mindre storlekarna och då ville jag inte köpa för små strumpor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nä, roligare kan man ha för sina pengar än att köpa för små plagg!

      Radera
  4. Jäkligt snygg kombo knästrumpor röd skor och svarta strumpbyxor,, mycket läckert att ha till skogs promenaden!!
    //kk

    SvaraRadera