söndag 30 juli 2017

Stella

Som kanske bekant så är jag inget fan av svarta strumpbyxor på sommaren, åtminstone när det är helsvart. Det kan få höra kallare och mörkare tider till. Men är strumpbyxorna mönstrade är det en annan sak, det känns inte lika "tungt" för mig.
Sent på tåget så upptäckte jag bloggerskan My Pantyhose Girl här i början av sommaren. När jag surfade runt på hennes blogg så såg jag ett par strumpbyxor från Wolford i ett inlägg och blev helt frälst. Gick de att få tag på fortfarande?! Som av en händelse så var det möjligt, dock ej i kombinationen hudfärgat/svart som hon bär, men väl i svart/svart. De var nedsatta till 150 kr, originalpriset var det dubbla. Trots min förtjusning hade det varit tveksamt till om jag betalat 300 kr, speciellt då det är ett par tunna strumpbyxor i 20 denier. ("de kan ju gå sönder")


Jag är väldigt förtjust i det grafiska mönstret, hur linjen bryts för att sedan återkomma igen. Så enkelt men så effektfullt. Linjen avslutas med en annan linje som går runt låren, som ett strumpeband. Den linjen är ovanför kjolkanten på mig här, men den som är vågad kan gärna visa mer..
Strumpbyxan är mycket bekväm och den andas god kvalitet. 79 % polyamid, 12 % polyester och 9 % elastan. Wolfords storlekar är också generösa, en S sitter ypperligt på mig även om jag nog borde ha en M enligt tabell. Om ni hittar strumpbyxan Stella till fyndpris så tycker jag att ni absolut ska slå till!


In English: My Pantyhose Girls was wearing Stella from Wolford in one of her posts - I immediately needed to find it! So I did, with 50 %, but in black/black instead of the skin coloured/black version. I love the graphic pattern! Very comfortable too. Recommended!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar