torsdag 27 augusti 2015

Min følelse

Danska skönhetskedjan Matas har sedan ett tag tillbaka haft ett strumpbyx-samarbete med skådespelerskan Sofie Lassen-Kahlke. Oklart om hon är delaktig i designen, men det är i alla fall hon som är omslagsmodell på samtliga förpackningar i "My Sense"-serien. Här bär jag nr 48 från årets sommarkollektion, vilken består av 16 st strumpbyxor och leggings. Märkligt nog är 3/4 av plaggen i svart, det känns inte så värst sommaraktigt för min del. Men av den ljusa fjärdedel som återstår så blev det dessa med "baksöm" (bakrand?).


Plymer eller blad, det är väl lite vad som efter fantasin. Men ett trevligt mönster är det helt klart. Tyget har 12 % elastan och saluförs som "3D superelastisk". Tjockleken på garnet är 20 denier. Det känns bra på, både storleksmässigt och till hållbarheten.
Om jag ska vara lite gnällig så är det väl över den vita färgen. Någon slags hudfärgad hade trots allt känts mer lättstylat. Om bakmönstret hade gått i vitt kanske det omönstrade hade kunnat vara i en mer beige nyans, eller något. Det går ju givetvis att matcha ihop något, men är det inte bröllop jag associerar med ljust vitt så är det den konstiga matchningen mellan vitbleka ben som möter normalfärgade armar. Nåja, en liten petitess kanske.
Priset ligger på 100 DKK.


In English: No 48 from Matas' "My Sense" collection. I like the back pattern, but would so much enjoy a skin tone on these than a light white.

2 kommentarer:

  1. I mina ögon är det lite väl mycket med den där breda sömmen bak på benen. Dock gillade jag den vita färgen på framsidan på benen.

    SvaraRadera