lördag 16 augusti 2014

Polskt bröllop

Jag var bjuden på bröllopsfest häromhelgen och vad kunde passa bättre än att bära strumpbyxor i kärlekens tecken? Dessa nämnda "Love", i färgen Beige Satin, kommer från polska Hold me tights. Och det gick faktiskt att finna vissa likheter mellan paret på mina ben med själva bröllopsparet..


Hold me tights är ett märke som trycker de limiterade motiven för hand. Illustratören bakom just detta motiv är Kasia "Fryza" Księżopolska. Lekfullhet är en rätt bra beskrivning för märkets strumpor överlag.
Dessa är stickade i 60 denier och benen blir alltså väl täckta och motivet får en bra "kanvas" att synas på. Passande nog så var det en rätt sval kväll, som övergick till åskväder som höll på i flera timmar, så jag höll inte på att svettas ihjäl i så pass tjocka strumpbyxor. Timing!


Utöver den härliga looken så kan jag meddela att tyget är skönt och passformen god. Jag ser fram emot en lång livslängd för dessa, handtvätt är ett måste!
Priset ligger på 100 zł/25 € och det är absolut överkomligt för att kunna glänsa med unika ben.


In English: Love tights from Hold me tights. Unique look on 60 denier, the hand printed pattern is designed by Kasia "Fryza" Księżopolska.

6 kommentarer:

  1. Litt knalle farger kanskje, men fin til sitt bruk er den da;) Hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom på sedan att den kanske inte riktigt matchade med skorna, men de hade ju hjärtan på sig.. Allt för kärlekstemat!

      Radera
  2. Hej!
    Var har allas vår favoritnylonbloggerska tagit vägen??

    Vi saknar dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppla! Ibland går tiden snabbare än vad man tänker att den gör..
      Men jag är vid liv! :)

      Radera