söndag 12 augusti 2012

Lindex Invisible Stay Up

Det var ett bra tag sedan något hudfärgat från Lindex var med på bloggen. Men nu är det alltså dags! Det fullständiga namnet på produkten är Collection Invisible Stay Up 10.  10 denier alltså, med en halvglansig finish. Färgen jag valde heter Powder, vilket bör vara den ljusaste. Inte nog med att det är tunna strumpor och ljus färg, att tåförstärkning saknas bidrar också till "osynligheten". Upptill finns en ca 6 cm bred spetskant.  


Ja, bortsett från att mina ben är lite mer glansiga än vad de borde vara så ser det rätt så naturligt ut tycker jag. Tyget är mjukt utan att vara supermjukt. För "säkerhets skull" valde jag en storlek större än min egen för att spetskanterna skulle vara tillräckliga och det kanske var bra. Det var bra omfång i alla fall, utan att stay upsen för den skull blev för långa.

Vanligt slitage såsom nötande i ballerinaskor eller mot golvet hemma var inga problem. Triumferande tänkte jag under dag 2 att de här stay upsen skulle minsann klara av en tredje dag.. tills en vass kant på en papperskasse snöpligt fastnade och gjorde hål på det ena benet. Revan blev dock väldigt liten så det skulle säkert gå att använda dem igen utan att omgivningen skulle ta någon större notis.

Priset ligger på 70 SEK/NOK eller 7 € och det är väl rätt så humant för en stay up. Hade såklart varit roligare om den hade hållit fler gånger, men då ska man alltså undvika vassa saker! Ett plus i kanten är att det är väldigt lätt att få tag i just de här. De ingår i bassortimenten hos Lindex, och butikskedjan finns väl i nästan varenda svensk (små)stad.


In English: Powder coloured Invisible Stay Ups from Lindex. 10 denier thick, with naked toes and lace edges. Resisted normal use very well, but an edge on a paper bag made a hole the second day. Stay away from sharp things and I think they can last for 1-2 days more!

6 kommentarer:

  1. Lindex är inget vidare när de kommer till kvalité enligt mig. Har ett par linkade färg oach ett par svarta fast fr lamote. Lamode är inte så dum kvalitetsmässigt och passform.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att Lindex kvalitet på tjockare strumpor (40 denier eller mer) överlag är bra. De tunnare är det mer varierande med.
      LaMote provade jag ett par ifrån förra sommaren, och det var tyvärr ingen hit alls för min del.

      Radera
  2. Fördelen med stay ups är att om man får hål på ena strumpan har man ju den andra kvar och kan para ihop med ett annat par. det är värre med strumpbyxor.
    Jag tycker inte att Lindex har bra kvalitet till hyfsade priser. Jag är fullt nöjd med mina inköp från Lindex, fast jag brukar köpa 20, 40 eller 60 den och endast strumpbyxor för jag gillar inte känslan med stay ups.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du har så rätt så! Med en strumpbyxa är det kört på en gång, om nu inte hålet kommer där man kan täcka det med stövlar, kjol eller annat. Fast i och med att samlingen svämmat över så undviker jag att spara på det numera. Att ha en avdelning med halvtrasiga fungerade bättre förr i tiden. :)

      Radera
  3. Stayupsene var fine de, nesten slik at man må bort og kjenne på bena om det er noe på de, eller om de er nakne. Og over tåa synes de omtrent ikke i det hele tatt, siden de ikke har noen for for forsterking;-)
    Stayups er lenge siden jeg har hatt, men kan hende jeg får lyst å kjøpe igjen:o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, färgen är rätt bra för en "nakenstrumpa" för min del!
      Det är kul att variera sig lite, oftast blir det ju strumpbyxor för min del eftersom jag inte har så många längre kjolar.

      Radera