tisdag 7 februari 2012

90-tals-glitter

Här har jag precis läst lusen av folk i för tunna strumpbyxor i vinterkyla, och nu ska jag lägga upp ett par sådana själv. Till mitt försvar så går det alldeles utmärkt att ha tunna strumpor om man är på festligheter inomhus, som i sitt eget hem. Så vid ett sådant tillfälle blev det sista gången då jag bar detta inläggs strumpbyxor. Jag har haft dem sedan 90-talet och har absolut ingen aning om vilket märke det är, vilket pris de kan ha kostat etc.

Ett par svarta strumpbyxor med guldglitter - det är kort och gott vad det är för något. De har alltså hållit i många års tid, men nu kände jag att det var dags att pensionera dem. Glittret var frasigt och skört när jag tog på mig strumpan, det var lite sammandragna trådar (vilka syns på bilden) och det hade blivit ett hål också.
Klart godkänt dock, under den tidsperioden!



In English: Gold glitter tights. I've had these since the 90's, but now it was time for retirement.

6 kommentarer:

  1. Du har kanskje ikke brukt denne så mye, men likevel kalle den for gammel og god;-)?
    Var mye fint å få på 90-tallet, Wolfrod kom bl.a med en ny kolleksjon som de enda har noen modeller igjen av. Men den beste er selvsagt ikke å få lengre da:-/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, överdrivet mycket har jag nog inte använt dem. Livet är ju tyvärr inte enbart glitter och glamour. ;)

      Radera
  2. Imponerande ålder. Men du kan väl inte ha använt dem så mycket om de fortfarande var så pass hela.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite kul när man har strumpbyxor som ens egen mor har ett minne av.. För det var väl hon som stod för inköpet på den tiden. :)
      Nej, användningstillfällena har varit begränsade, men ett 10-tal gånger måste de ha använts, minst.

      Radera
  3. Coolt att du haft dem så länge! Party!

    SvaraRadera