tisdag 30 augusti 2016

Tropical Olympic

Olympiska spelen gick fort förbi, men det var intensivt härligt att följa. Undertecknad kom främst att fastna framför sändningarna från gymnastiken (hur är det fysiskt möjligt?!), konstsimmet, fäktningen och ridsporten. En biljett till Rio var dock inte möjlig för mig (och är inte nära förestående heller), men det går ju alltid att inspireras strumpmässigt..
Således plockade jag fram strumpbyxan "Tropical" som jag köpte på Calzedonia förra våren för 10 €.



Ja, allt är väl inte exotiskt på strumpbyxan, jag menar rosor finns det ju här hemma.. Men vilt levande papegojor och så här pass färgglada fjärilar kan jag inte erinra mig i alla fall! Om någon läsare är kunnig i flora så kanske ni känner till namnet på de andra växterna här, jag går tyvärr bet på det.




Som synes så finns det mängder med detaljer att upptäcka i mönstret och sådant gillar som bekant jag. Att motiven ligger på en vit botten kan vara riskabelt med tanke på alla oss drullar som knappt kan bära vitt utan att dra på oss fläckar. Å andra sidan kanske en mindre fläck inte är noterbar för andra då det redan händer en del på benen. Just p g a den vita färgen och det tropiska motivet så är det här en solklar vår/sommarstrumpbyxa för mig. Den passar väl för lite kyligare dagar, då tyget är mellantjockt, omkring 40 denier är min gissning.

Storleken känns bra och plagget sitter i övrigt väl på, så summa summarum så är jag nöjd med att jag kunde lägga vantarna på strumpbyxan!


In English: Inspired by the Olympic Games I pulled out the tights Tropical from Calzedonia, that I bought last spring. Summery and fun, with all the little details, just how I like it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar