onsdag 1 september 2010

Batikhäxa

Här kommer ett par strumpbyxor som jag är väldigt förtjust i! Förra gången jag bar dem associerade folk dock till att jag hade blåmärken på knäna, så vi får väl se hur era omdömen lyder. Det är ett par khaki/mossgröna strumpbyxor med batikmönster på. Jag hittade dem på Lindex för ca 1,5 år sedan.



Jag tror att min förtjusning beror på att det är ett så pass ovanligt mönster på ett par strumpor. Oregelbundenheten i batiken gör det mycket mer intressant.



Då det är lugna färger tycker jag inte heller att strumpbyxan är alldeles för vild. "Blåmärkena" är originella men de skriker inte efter uppmärksamhet för det.

5 kommentarer:

  1. Nja, jag gillade inte de där mörka fläckarna vid knäna. Men jag håller med om att det är ett par ovanliga strumpor.

    SvaraRadera
  2. Olika mönster är väl en sak, men det där som ser ut som något som har runnit ner efter benet och ner på foten.... Men är dom sköna annars så är det väl bara att köra på.

    SvaraRadera
  3. LM: Alla kan inte gilla allt. Och tur är väl kanske det. :)

    Strumpbyxverkstan: Haha, det var en rolig liknelse!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker dom ser sköna ut, men tittar inte alla på dina ben och undra om det är något fel på strumpbyxorna?

    SvaraRadera
  5. Man: Ingen har sagt något IRL om dem faktiskt, utan bara när de har sett dem på bild. Sen är det ju inte helt ovanligt att folk tittar på mina ben, men jag vet aldrig om det är av uppskattning, förvåning eller förskräckelse.. ;)

    SvaraRadera