söndag 27 maj 2018

Tropikerna

En annan strumpbyxa att mjukstarta sommarsäsongen med är denna med djungel- och flamingomotiv från Flirt designer hosiery. Motivet är somrigt och semesteraktigt så det förslår, samtidigt som tyget är lite tjockare (tjocklek ungefär som en ordinär 40 denier) och därav inte passar bäst för högsommar, utan lite innan eller efter.


Mönstret håller sig förvånansvärt bra vid påklädnad faktiskt, då jag ibland kan uppleva att "billigare" märken är lite slarviga med att ordna mönster som ser bra ut även då plagget används. Sen kan man förstås diskutera billigt då jag betalade 120 kr för strumpbyxan, men jag upplever Flirt ungefär som Pamela Mann - ett märke som kanske främst har ungdomar som målgrupp.

Kvaliteten och passformen känns också bra. När jag kikar på kategorin för märket här på bloggen så ser jag att det verkligen varit en blandad kompott, från en ren nitlott till en strumpbyxa som varit riktigt trivsam. Så därför känns det lite extra kul att kunna addera denna till de bra.
Tyvärr så är strumpbyxan en one size och det anges inte inom vilka gränser man bör ligga för att kunna bära den. Jag gissar att damstorlek 42 kan vara max uppåt, nedåt är svårare för mig att gissa, men kanske en 34:a.
Men om du storleksmässigt ligger ungefär däremellan och är sugen på skönt grönt med inslag av rosa så denna väl värd att spana in. Jag blir i alla fall väldigt glad av mönstret!


In English: Another pair of tights to prepare for the summer season with - lushious jungle printed tights with flamingos from Flirt designer hosiery. My experience from that brand has been very different with ups and downs, but happily I can say that these tights both look great and feel great!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar