fredag 20 april 2018

C-vitamin

En av det riktigt grå och trista dagarna när kroppen liksom bara skriker efter solljus och vårväder, men det tycks vara helt förgäves.. en sådan dag så plockade jag fram ett par strumpbyxor som väl närmast kan beskrivas som en rejäl dos C-vitamin. Det är ett par 60 denier från Lindex som jag har haft i ägorna i x antal år. Färgen är orange, nästan självlysande, uppiggande!


Ja, färgen är kanske inte helt lätt att fånga i sitt esse, men den är otroligt härlig när man är på rätt humör för att bära den!
Strumpbyxan har alla de egenskaper jag så väl associerar med en klassisk Lindex - bra passform, fin elasticitet och skön att bära. 70 kr kostade den vid inköp. Vid en kik på Lindex hemsida ser jag att det finns en med liknande färg i 80 denier, dock med glansig yta, för 100-lappen. Kan vara värd att spana in för den som liksom jag behöver en färgklick ibland.


In English: Needed a boost of C-vitamin after this never-ending winter, and took out these 60 denier tights from Lindex. Bright, lovely orange colour! Bought several years ago, but you'll find a similar shade at their webshop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar