fredag 30 september 2016

Sista dagen i september

Här är jag ute och motionerar ett par randiga strumpbyxor från Lindex. De har en matt finish och är stickade i 60 denier. De påminner ganska mycket om ett par andra från Bonnie Doon, vilka jag tycker är lite roligare utseendemässigt då ränderna är i olika strukturer.


Jag har två saker att anmärka på med den här strumpbyxan. Dels så blir benen väldigt långa, vilket är lite störande om man använder den vid några få timmar, tar av den och sedan ska använda den vid ett annat tillfälle igen utan tvätt däremellan.
Och dels så verkar tyget var lite känsligt, jag har fått några "ruggade" märken efter skor samt att det blivit några förstorade hål i själva ränderna. Båda sakerna går att se på fotona.
Då jag köpte plagget på rea för 50 kr istället för 100 kr så är det kanske inget att sörja över, men det finns helt klart bättre strumpbyxor.


In English: Striped tights in 60 denier with a matte finish from Lindex. The fabric is a bit sensitive and the legs easily gets too long, but it's alright.

2 kommentarer:

  1. Oi...ser visst ut for å være 2str for stor for deg;) :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. De skulle nog sitta fantastiskt på någon som är 185 cm eller mer ;)

      Radera