söndag 20 april 2014

Snabbköpskassörskan

Otippat värre så kommer gångna vinters allra mjukaste strumpbyxa från ICA Maxi! Märket heter MyWear och det är första gången som jag provat något från det. Med tanke på hur oerhört gosigt tyget är, stickat i 100 denier i en blandning av 94 % polyamid och resten elastan, så kommer det att bli fler köp.


Trots att det rör sig om 100 denier så är inte tyget otympligt tjockt, utan dessa kan bäras även vid mildare väder än smällkall vinter. Jag har burit dessa omkring ett 10-tal gånger och de är fortfarande fräscha och noppfria. Enda skadan är en tråd som dragits ut, jag misstänker att en kattklo är boven, men det är en petitess i det hela. Storleken är en dubbel, och sitter bra på.
Jag tror att priset för dessa låg på 80 kr och det är definitivt prisvärt i sammanhanget. Kul att kunna hitta bra strumpbyxor i matbutiken!


In English: I found this winter's most cosy pair of tights at the supermarket! The brand is called MyWear and the denier is 100.

2 kommentarer:

  1. Jag har flertal gånger köpt strumpbyxor på ICA. För det mesta har det varit deras tunna 20 den. Dock tyckte jag att dessa tappade form mm efter några tvättar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte riktigt vågat mig på att köpa "mataffärs-strumpor" sedan jag provade ett par tunna från La Mote, vilka ju tappade passformen efter några ynka timmar. Får väl se till att prova nåt par av ICAs egna tunna nu till sommaren.

      Radera